kreativtanito.hupont.hu

A jó tanító sokoldalú, kreatív, jártas a különböző tudományokban, folyamatosan képezi magát.

Néhány ötletet szeretnék adni azoknak, akik fontosnak érzik a különböző készségek, képességek fejlesztését.

Kommunikáció fejlesztése:

1. Szerencsére, sajnos játék

A tanító mond egy egyszerű  mondatot, pl. Karácsonyra kaptam egy számítógépet. A tanulónak kétféleképpen kell folytatnia. Pl. Sajnos kiderült, hogy rossz és vissza kellett vinnünk. Vagy: Szerencsére be tudtun üzemelni és játszottam már rajta.

2. Szituációs játék szóképekkel

Kiosztunk a gyerekeknek szavakat. Egyikük elkezdi a történetet, beleszövi a mondatba a saját szavát. Aki úgy érzi, az ő szava beillik a történetbe, folytatja a mondatalkotást. Nehezíthetjük, ha már kreatívabbak, hogy megadjuk a sorrendet, hogyan következzenek a szavak. Hihetetlenül ügyesek a meseszövésben a gyerekek.

3. Ritmizáló beszélgetés

A tanító feltesz egy kérdést, tapsolja a mondat ritmusát is. A gyerekek válaszolnak szöveggel és ritmustapssal. Pl. Hova mentél reggel?/ti-ti-ti-ti-tá-tá/ Iskolába jöttem. /ti-ti-ti-ti-tá-tá/

4. Ki vagyok én?

Az egyik tanuló hátára egy szóképet tűzünk, pl. egy foglalkozást. A többiek állításokat mondanak az adott foglalkozásról, az illetőnek ki kell találnia, ki ő. Pl. ács Te a háztetőn dolgozol. Léceket szegelsz. Cserepeket raksz...

5. Amilyen az adjon Isten...

A tanító különböző stílusban, hangerővel beszél. Pl. feltesz egy kérdést nyájasan, halkan, ordítva, kényeskedve... A gyerekeknek ugyanolyan hanglejtéssel, hangszínnel kell válaszolni.

6. Megszólalnak a tárgyak /empátiakészség fejl./

Mit mondana az a tárgy, amelyikkel ez a dolog történne...Pl. Kitörött a ceruza hegye. Elszakadt a cipőfűző. Kiradírozom az egyik csúnyán írt betűmet. Mit szól hozzá a radír? De fordítva is játszhatjuk: Melyik tárgy mondhatta az adott mondatot: Folyton melegem van, amikor áram alatt vagyok. De szeretem simogatni a ruhákat, mert szép simák lesznek tőlem.

7. Kíváncsi kocka

Az olvasmány feldolgozása után játsszuk. Készíts el egy papír dobókockát! Írj rá kérdéseket: hogyan, milyen, ki, mennyi, miért, hol? Kezdődhet a játék. Egy tanuló gurít, majd a szóval megfogalmaz egy kérdést. Megnevez egy tanulót, ki válaszoljon rá. Ha jól válaszolt, ő guríthatja a kockát. Nagyon jól fejleszthető vele a lényegkiemelő képesség és a kommunikáció.

 8. Bővítsd a mondatot!

Mondunk egy tőmondatot. A következő kibővíti egy szóval és megismétli. A társa tovább fűzi, míg hosszú  mondat nem lesz.

9. Szókincsfejlesztés rokonértelmű szavak gyűjtésével

Az osztály áll. Versenyezünk, ki tud egy adott szóval rokonértelmű szót mondani. Aki olyat mond, ami még nem hangzott el, leülhet. Keressünk olyan szavakat, melyeknek sok szininímája van, pl. sír, megy, nevet, szép, csúnya...

 Nonverbális kommunikáció fejlesztése

 1. Melyik mondatot játszom az olvasmányból?

Kihívunk egy tanulót, mutatunk az olvasmányból egy könnyen eljátszható mondatot. A többieknek ki kell találnia, melyik ez a mondat.

2. Tégy hozzá egy mozdulatot!

Körben állunk. Az első eljátszik egy mozdulatot, a  következő megismétli és hozzátesz. Nehezíthetjük, ha megadjuk a témát, helyszínt. Pl. a reggeli készülődés, fogorvosnál, kertészkedés...

3. Találd ki a mozdulatból a helyszínt!

Eljátszunk egy mozdulatsort, pl. vonaton való utazást, cirkuszban, focimeccs,... Ki kell találni a helyszínt a mozdulatsorból.

4. Szinkronizálás

Két tanuló kell hozzá: egyik némán játszik, tátog, mimikával, testbeszéddel mond valamit. A társa lefordítja, mit mondhat.

5. Milyen tárgy van a kezemben?

Kapnak egy tárgy szóképét. El kell játszani, milyen mozdulatokat tehetünk ezzel a tárggyal. A többiek kitalálják, mi van a kezében.

6. Ketten mondunk egy verset

Fejleszti a nonverbális képességet. Egy tanult verset úgy mondunk el, hogy a társa mögé áll egy tanuló és ő mutogatja a verset. Az első pedig hangosan mondja.

ketten_egy_verset.jpg

7. Segíts nekem!

Elkezdek mozdulatokkal, mimikával játszani, valamiben segítségre szorulok: pl. nem érem fel a polcot, ki akarom húzni a répát, nehéz  a zsák, amit cipelek,... Aki rájött, miben kell segítenie, csatlakozzon hozzám!

8. Fénykép

Szókártyát kap a csoport, melyet el kell játszaniuk testbeszéddel. Beállnak a pózba, mintha fényképeznék őket. Pl.százlábú. Első ember áll, a többi az előző derekát fogva hajol.

9. Formáld meg a szót testbeszéddel!

Annyi embert hívunk a csoportból ahányan szükségesek a formáláshoz. Pl. ALMA . ÖT EMBER ELJÁTSZHATJA. Az A BETŰT TERPESZÁLLÁSBAN, A L BETŰT ÜLÉSBEN, KÉZ MAGASTARTÁSBAN, M BETŰT KÉT EMBER A KÉZFOGÁSA.





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 56
Tegnapi: 78
Heti: 820
Havi: 2 109
Össz.: 563 025

Látogatottság növelés
Oldal: kommunikáció fejlesztése
kreativtanito.hupont.hu - © 2008 - 2017 - kreativtanito.hupont.hu

A HuPont.hu-nál a honlap készítés egyszerű. Azzal, hogy regisztrál elkezdődik a készítés!

Adatvédelmi Nyilatkozat

A HuPont.hu ingyen honlap látogatók száma jelen pillanatban:


▲   Laptop 1 Ft-ért? Regisztrálj most! - Vatera.hu
X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »